2011. január 19., szerda

Bábok I: dobozbábok

Még nyáron láttam egy gyerekprogramos napon, hogy így oldották meg a báb készítést. Azóta szertnék én is. Ezt a mesét választottam, mert nagyon szeretik a gyerekek, viszont nehéz lenne elkészíteni a bábjait más technikával. Lerajzoltam kiszíneztem az alakokat, kivágtam őket és felragasztottam egy kartonra.
Egy-egy joghurtos dobozt körbe ragasztottam sima papírral és az egy oldalára ráragasztottam a figurákat.
Ez éppen Bogyó és Babóca karácsoya című mese, ahol passzív szereplő egy százlábú, őt nem ragsztottam dobozra. És vannak kis szentjános bogarak, akiket kis papírgyűrükre ragasztottam, mert élethűbbek.
Fenyőfát pedig úgy oldottam meg, hogy áljon, hogy két fenyőfa alakot kivágtam és az egyiket felülről, a másikat alulról vágtam be a közepéig és egybe csúsztattam őket. Úgy díszítettem fel hogy az egyik oldala fenyő a másik karácsonyfa, mert a mesébn ezt díszítik fel.
A gyerekenek nagyon tetszett, együtt ragasztottunk. Bár nem nagyon volt szabad játék, mert kívülről tudják a mesét, de tényleg szóról- szóra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...