2009. november 8., vasárnap

Hordozós kabátot varrtam

Már tavaly óta szeretném megprobálni, de nem mertem neki fogni. Egy másik tanfolyamvezető adta a pontos utasításokat így neki álltam, azt gondoltam ez nagyon egyszerű lesz.
Az alap elgondolás szerint:
A gallértól lefelé kimértem 10 cm-t. Ott széltében mértem 30 cm-t és vágtam egy egyenest. Itt csak be kellett volna szegni a felső részt és az alsó részhez pedig 1 méter hosszú, kb 30 centi széles polár sálat varrni (az alábbiak szerint). Ez egy nagyon jó és egyszerű megoldás és egy számmal, de inkább kettővel nagyobb kabát kell hozzá.
De én itt felprobáltam a kabátot és sajnos nem ért össze.
Így végig vágtam a résem közepétől lefelé a kabátot. Tehát egy T betűt vágtam a kabátba.
Megcsináltam a pótlást. Dupla polár réteg közé közbélést tettem és a belső oldalára még bélést (mint a szoknyákon) amitől csúszik. Ez a sok réteg talán túlzás, mert iszonyú meleg lett, de valóban könnyen felcsúszik, nem úgy mintha polár lenne belül. Összevarrtam ezt mind. Az alját beszegtem.
Aztán hozzávarrtam a kabát egyik oldalához a pótlást.

Egy kis virág is került rá, fémjelezve a kis utast a hátamon :)
Aztán a másik oldalhoz. A tetejéhez pedig kiszabtam a sálat és rávarrtam a nyílás aljához. A tetejét beszegtem és tádámm....


(bocsi a fordítottságért, pedig minden lehetséges helyen megfordítottam.)


Hát biztos érződik, hogy nem vagyok profi varrónő (és képfeltöltő sem) de ezzel biztatni szeretnék mindenkit hogy rajta vágjon bele. Én varrógéppel csináltam így nagyjából egy óra alatt végeztem.
Ha bármilyen kérdést hagytam volna valakiben, bátram irjon!
Még probálkozom más megoldásal is!
Orsi

11 megjegyzés:

  1. Szia! Végre találtam egy blogot,ahol nagyjából le van írva,h lehet sk ilyet csinálna :) Egy kérdésem lenne,h belül,h tisztáztad le az anyagot,h ne "foszoljon" ??? Köszi,dharma

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Igazából nem tisztáztam le, mivel a polár nem foszlik. De a toldást részt először egybevarrtam, csak utána varrtam hozzá a kabáthoz. A legbelső réteg egy bélés anyag, azt lehet, hogy beszegtem.
    Remélem kielégítő a válasz. Van más lehetőség is a betoldásra, ha időm engedi azt is megcsinálom és felteszem. Szívesen segítek, mert sokkal egyszerűbb az életem ezzel a kabáttal. Orsi

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nagyon köszönöm utólag is a választ. No végül az enyém a szabónál kötött ki egy kis utánigazításra,de a nagyját sikerült nekem megcsinálni és ahogy írod,sokkal egyszerűbb vele az élet,imádom :)

    VálaszTörlés
  4. Én máshogy varrtam, de hogy ne foszlódjon a töltött/bélelt kabát, mielőtt belevágtam, szorosan egymás mellett kétszer körbevarrtam cikacakkal a vágás helyét, aztán a két varrás között: nyissz. De belül utána mégegyszer én sem dolgoztam el. (lehet polár darabbal, szegőpánttal, de minek?! Van jobb dolga is egy hordozós anyukának! :D)

    VálaszTörlés
  5. De szuper! Erre lehet, hogy raszanom magam. EsViragon csak vastag pullove van alatta? Eleg maceras kabatban bletuszkolni gyereket a hordozoba.
    Orulok, hogy megtalaltam ezt. :)
    Viki

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy hasznosra találtál nálam! MIvel ez egy polárral bélelt meleg kabát így Virágon csak pulcsi volt (azóta 4,5 éves) plussz hosszú meleg zokni, vagy cipőcske és lábszár védő. Ez utóbbinál le is tudtam tenni ha bementünk valahová. Bátran vágj bele, mert egyszerű, egy másik módját megtalálod a varrásnak a hordozós pulcsinál. :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Orsi!

    Nagyon klassz ez a kabát, én is most próbálkozom valami hasonlóval. Azt szeretném megkérdezni, hogy a pótlás, ami a kabát hátába került milyen széles?
    Köszi Marcsi

    VálaszTörlés
  8. Szia Marcsi!

    A toldás akkora, amekkora a baba két oldala (+ 5-5 cm), tehát amennyire oldalról nézve "kiáll belőled". Nem tudom, hogy ez így érthető-e. Jó varrást kívánok :)
    Orsi

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Szeretném megköszönni a bejegyzést! Ma megvarrta férjem a kabátot, és ebben nagy segítségünkre volt a leírás! Az én kabátom végül olyan lett, hogy a betét kizippzározható, és előre vagy akár hátra is lehet tenni. Már ki is próbáltuk (háton), és imádom. Babácska elaludt benne, aztán bejöttünk, és lezippzároztuk magunkról a kabátot(alvó babánál egyelőre apai segítséggel:) ).
    Köszönjük még egyszer! Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Eszter! További sok élményt kivánok a hordozással!

      Törlés
  10. Szia! Én a sálas részét nem értem =) . Egyébként meg szuper, hogy megírtad, nagy segítség, így már bele merek kezdeni=)
    Anikó

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...