2014. november 14., péntek

Vonat (vezető) jelmez kartondobozból

A legkisebb is négy éves lett. Ezt a jelmezt a bulijára készítettem. (hamarosan a buliról is írok)
Ezt a jelmezt készítettem egy honlap alapján. Nem egészen követtem a leírásokat, mert nem akartam annyi időt tölteni vele, mivel többet is kellett csinálnom.
Hozzávalók:
-kartondoboz (viszonylag kicsi is elég,  derékszélességnél 10 cm-rel nagyobb, érdemes felpróbálni az alanyra)
-ragasztószalag papírból (amit a festésnél használunk az ablakok védelmére)
-színes karton vagy csomagoló papír
Először a doboz oldalán alakítottam ki a lépcsőzetes részt, mind két oldalon. Hátulra kapott egy zárt részt, ez a legmagasabb része a mozdonynak. Elől pedig egy lépcsőzetes orr részt. Szerintem könnyebb vele dolgozni és nekem szebb is ha egy kicsit ferdén vágom a függőleges részeket.
 Erre hajtottam rá a doboz tetejének szolgaló részt, még pedig úgy hogy egy ollót, nem túl erősen végighúztam a hajtás belső oldalán, így szépen hajlott.
 Ragasztócsíkkal rögzítettem kívül, belül.
 Most az alja következik. A doboz aljául szolgáló lap oldalából vágtam ki a kerekeket. előrajzoltam két méretben három kereket. Körberajzoltam a dobozra őket, úgy hogy a fele a hajtás alá essen.
A doboz aljának elejéből meghagytam egy ék alakú részt a többit levágtam. A hátulján szintén egy kis egyenes részt hagytam abban a magasságban ahol  a kerekek is vannak.  Hangoljuk össze a kerekek és a vonat elejének és hátuljának a magasságát! Ez azért fontos, hogyha a csemete leteszi a vonatot, így stabilabban áll, nem hajlanak vissza a kerekek.
Ezután nagy méretű színes kartonra körbe rajzoltam minden oldalt aztán kivágtam és felragasztottam. Egyszerű fehér A/4-es papírból vágtam ki a díszítést, filccel rajzoltam meg a közepét. Jönnek sárga papírból a lámpák. A körökbe a gyerekek életkorának megfelelő számot ill. a nevük kezdőbetűjét írtam. A kerekeket kartonból ragasztottam még pluszba, hogy stabilabbak legyenek. Kémény lehet wc papír guriga, amit bevonnunk  fekete papírral. Alul hagyjunk jó sokat a fülecskéknek, hogy jól fel lehessen ragasztani. Gyapjúból lett a füst.
 Lehet állandóra két kartoncsíkot beragasztani ami a vállánál tartja, ha sokáig a jelmezben lesz a gyermek és kell a keze. Én nem tettem, mert tudtam, hogy ki-be fognak ugrálni a jelmezekbe, így a kezükkel tartották.
 A mozdonyvezetők kaptak egy sálat és egy sapkát is, amit ezek alapján a képek alapján varrtam. És persze egy kis korom is dukál egy igazi lokomotív vezetőjének :)
Íme a játék, amit a nagyobbak is élveztek, sorompóval, indító tárcsával.


Örülök, ha tudtam adni ötletet! Jól esik ha visszajelzel ha valami tetszett vagy ha vannak ötleteid! Szép napot kívánok: Orsi

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...