2011. december 21., szerda

Hóemberek, túróból

Ezek a hóemberek bizony túróból készültek. Vagyis főzés nélküli túrógombócból. Marci és Virág óvodai búcsúztatójára készült ez a regiment.

Recept próbálok írni, de nem tudom pontosan mert itt már pl a túró állaga.
Főztem egy tejbegrízt nagyon sűrűre, hogy a kanál is megálljon benne. Egy másfél decis pohárnyi grízből, két deci tejjel. Belekevertem a kb. 150-200 gr túrót. Olyan állagúnak kell lennie, hogy formázható legyen de azért legyen tartása. Ízesítem reszelt citrom héjjal és mézzel. Ezután golyókat formázok belőle. Először egy nagyobbat, kb. 3 centi átmérőjűt, aminek a közepébe mehet egy mazsola, vagy már gyümölcs. Aztán egy kicsit kisebbet a fejének. Meghempergettem kókuszba.  Az orrát marcipánból gyúrtam. Színezni céklapor és kurkumával lehet természetesen és ételfestékkel ha meg is akarjuk enni. Olvasztott csokival pöttyöztem meg a szemét és a gombokat.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Orsi, most fedeztem fel a blogodat es csak kapkodom a fejem a jobbnal-jobb bejegyzeseidtol. Nagyon sok otletet meritek majd innen, es bar meg csak 10 honapos az elso csemetenk, mar iden elkeszitem ezeket a hoemberkeket, telapo napjan van a szuletesnapja, es ez remek dekoracio lesz! :)
    Zsofi Svajcbol

    VálaszTörlés
  2. Örülök Zsófi, ha tudok ötletet adni és örömed leled az alkotásodban :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...