2012. június 23., szombat

Mézes-almás bodzadzsem

Én nagyon szeretem a bodza ízét! És ez a dzsem, tökéletesen visszaadja belőle azt, amit annyira szeretek benne.  Emellett szépen harmonizál a többi összetevővel. Számomra ez lett a legfinomabb dzsem amit csináltam.





Elkészítése:

10 nagy fej bodzát beáztattam egy északára 1 liter vízbe, amibe egy citromot is belekarikáztam. Másnap leszűrtem. (Mind ezt megspórolhatjuk, ha szörpből készítjük, akkor nyilván nem adunk további cukrot hozzá.)
3 nagyobb almát megfőztem kompótnak, fahéjjal, szegfűszeggel, citromhéjjal, majd a leve nélkül leturmixoltam és a bodza léhez adtam. Raktam bele két evőkanál mézet és elkevertem benne a dzsem fixet a javasolt cukor felével (én gyümölcscukrot használtam, de a mennyiség is ízlés függő). Ezután az utasításnak megfelelően felforraltam és üvegekbe töltöttem.
Felhasználtam már tejberizs mellé, egy tortához is, de egyszerűen kenyérre is mennyei.


Örülök, ha tudtam adni ötletet! Jól esik ha visszajelzel ha valami tetszett vagy ha vannak ötleteid! Szép napot kívánok: Orsi

4 megjegyzés:

  1. Orsi, ezt kipróbálom, nagyon ínycsiklandó! Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy átmegy, tényleg nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  3. Ezt köszönöm, mert kerestem egy új variációt bodzára :)

    VálaszTörlés
  4. de jó, én kerestem éppen bodza-hasznosítási ötletet még (a bogyós dzsemje nekem nem nagyon jött be), de ezt mindenképp kipróbálom! köszi!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...