2013. május 27., hétfő

Csontváz palacsintából-avagy biológia óra a konyhában


 Történt pedig, hogy hogy Virág ovijában egy hónapos projekt munka volt. Virág előbb a kis baktériumhoz csatlakozott, majd kiderült a végén, hogy ez tulajdonképpen az emberi testről szól.
Az ötlet kipattanása sem volt véletlen, hozzájárult szerény német tudásom. Ugyanis Virág kapott egy két oldalas házi feladatot, ahol folyó szövegben írtak a csontvázzal kapcsolatos feladatokról. Első olvasásra az első mondatból két szó volt világos a csontváz és a palacsinta. Egyből bevillant a fenti kép lehetősége. (Csak a teljesség kedvéért a  mondat pedig egyébként arról szólt, hogy ha nem lennének csontjaink amik tartanak, akkor olyanok lennénk mint a palacsinták :) )
 Bekevertem a tésztát (kicsit több lisztet tettem bele, hogy még kevésbé legyen folyós) és vanília belsejét kapartam bele. Aztán zsákba töltöttem és az előre kartonból kivágott alakok méretére (amit oda tettem a serpenyő mellé viszonyításnak) formáltam. Elég könnyű volt dolgozni a tésztával, persze lassú tűzön. Mert egy egy nagyobb mintánál az elején kinyomott rész túl sült volna, erősebb lángnál.
 "Nézd Simi pont akkora a te kezed is!"
Amíg Simi számolja, hogy minden ujja meg van-e Addig Virág az alkarja hosszát ellenőrzi és meg is állapítja, hogy két csont van benne!
Az oviban nagy sikere volt. Minden gyerek a helyére rakott egy egy csontot. A szívet pedig egy szem eper jelképezte.
Közben megbeszéltük a csontok szerepét, fajtáit. Egymáson megmutogattuk őket.

Örülök, ha tudtam adni ötletet! Jól esik ha visszajelzel ha valami tetszett vagy ha vannak ötleteid! Szép napot kívánok: Orsi

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, és hogy nagyobb méretben készült, külön szuper. Jó sok munkád lehetett vele, de érdemes volt. Én is mindig úgy találok ki dolgokat, hogy a meglévőket "félrefordítom". :))

    VálaszTörlés
  2. Nem volt olyan sok idő. A kartonon megrajzolni volt negyed óra. A gyerekekkel vágtuk ki. Sütni egy fél óra sem volt :)
    Igen van előnye is hogy nem értek mindent :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...